Friday, March 16, 2007





I løpet av kurset hadde vi middag i en beduin-restaurant i Beit Sahour en kveld. Kan absolutt anbefales! På bildet til venstre vifter jeg med min gipsede fot. Neida, det er ingen krigsskade.:) Jeg sier bare; trapper er farlig! Det er andre gang jeg skader ankelen pga uheldig møte med en trapp. Heldigvis ikke samme fot. Begge gangene skjedde det i Jerusalem. Passer dårlig midt i flytte-sjauen, men sånn er livet. Heldigvis har jeg mange som er villige til å hjelpe.:) Bildet øverst er av familien Massad fra Gaza. Suhad, som er PBS-leder i Gaza, mannen Hanna, og døtrene Joyce (2 år) og Jolene (7 mnd). Frikirken er med og finansierer lønnen til Suhad, og har på den måten en spesiell link til denne familien og til PBS-arbeidet i Gaza. Suhad har hatt mye problemer med å få tillatelse til å komme inn i Israel og palestinsk område, og til å oppholde seg i Gaza (selv om mannen er fra Gaza). Så det var ekstra stas med henne og familien på besøk på Vestbredden. Suhad er jordansk statsborger, men er opprinnelig palestiner fra Beit Sahour (Betlehem). Så mens hun var på kurs i Betlehem fikk hun også sjansen til å møte slektninger som hun ikke har møtt på mange år. Hun vokste opp i Kuwait, og hun og familien flyttet til Jordan etter den først Gulf-krigen. (Mange palestinere bodde i Kuwait frem til den første Golf-krigen, da Kuwait ikke ville ha dem der lengre, fordi Arafat støttet Saddam Hussein da han okkuperte Kuwait.)

2 comments:

olav said...

Ajajaj Karin!! Håper ikke du ødela foten foran 100 tilskuere denne gangen også. Måtte du ha god bedring og sånn der nede.

Anonymous said...

God bedring med foten!