Tuesday, October 17, 2006


Jeg får ofte spørsmålet: Hvilke arbeidsoppgaver har du? Og det er ikke så lett å svare på med en setning, da det er allsidige oppgaver. En oppgave jeg har er å være prosjektleder for et organisasjonsutviklingsprosjekt som PBS har gående. PBS er en organisasjon som det siste 10-året har vokst fra en liten butikk med 3 ansatte, til over 30 ansatte, 8 sentre og mange store og små prosjekter, som spenner fra tradisjonelt Bibelselskapsarbeid til nødhjelps- og utviklingsarbeid. Har man en klok ledelse som PBS har, innser man da at det ikke er det samme å drive PBS nå som for 10 år siden. Organisasjonen har endret seg drastisk, så nye strukturer og rutiner må legges inn for å sikre et godt fundament for organisasjonen, visjonen må pusses på for å sikre at fokuset er samlet, og staben må kurses. Nå er jo ikke jeg så dreven i organisasjonsutvikling. Så vi har heldigvis profesjonell hjelp utenfra. Hun heter Julie Farrar (bildet over), kommer fra England, og er vår konsulent i Organisasjonsutvikling. Jeg er fasilitator for prosjektet. Julie besøker oss ca 3 ganger i året. Og er veldig dyktig! Jeg synes det er veldig spennende, og har lært en hel masse. Bildet er tatt på Saligprisningens berg i forrige uke, med Gennesaret-sjøen i bakgrunnen. Jeg og Julie hadde et par dager i Galilea, for sightseeing, avslapping og jobbing. Ved siden av at Julie er en svært dyktig konsulent, har hun også blitt en god venninne. Så det er alltid oppmuntrende og inspirerende å ha besøk av henne.

No comments: